Érték, rend, értékrend
2500 Ft
A kötet tárgya a pedagógusokra (elsősorban a magukat keresztyénnek valló pedagógusokra) irányuló minőségi és etikai elvárások …
Leírás
A kötet tárgya a pedagógusokra (elsősorban a magukat keresztyénnek valló pedagógusokra) irányuló minőségi és etikai elvárások, valamint azok jogi kodifikálhatóságának vizsgálata. A szerző művében igyekszik ezt a nagyon gazdag, sok gondolati és kutatási elágazási pontot kínáló témakört több oldalról megvilágítani, hiszen a pedagógushivatással szemben támasztott komplex elvárásrendszer érdemben csak akkor vizsgálható, ha figyelembe vesszük a (keresztyén) pedagógusokkal kapcsolatos sokoldalú elvárásokat, a pedagógus minősítés és a pedagógus etika nemzetközi kontextusát és történelmi dimenzióit is.
A tanulmány röviden áttekinti a keresztyén pedagógia elméletét, a pedagógusokkal szembeni hazai és nemzetközi elvárásokat, majd megvizsgálja a jelenleg érvényes pedagógus minősítési rendszert keresztyén aspektusból. Ezt követően a pedagógusokra vonatkozó etikai elvárásokat elemzi, áttekintve a jog és erkölcs viszonyát, a keresztyén hivatásetika sajátosságait, a közszolgálati, azon belül a pedagógus etikai kódexeket. Végül két kérdőíves kutatás elemzésén keresztül tárja fel a különbségeket és tendenciákat a pedagógusok által vallott és követett etikai szabályokkal kapcsolatban.
Lektorálta: Dr. Csáki-Hatalovics Gyula, PhD
További információk
Tömeg | 0,430 kg |
---|---|
Oldalak száma | 310 |
Boritó | KARTONÁLT, RAGASZTÓKÖTÖTT |
ISBN: | 978-963-413-203-5 |
Boltok: | Károli Gáspár Református Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar, jegyzetbolt 1042 Budapest, Viola u. 2-4. „A” épület mfszt. 3. |